This diary is a continuation from the previous day.
Overview up to the other day
I applied for the event that engineers gather and talk to the audience about a theme of their own choice without deep thought.
The theme I applied is ‘What I got from writing an English diary for 5 months’
I have to think about the contents.
Main
(continuation from previous day’s presentation document)
Why did I take such a study method?
There is one reason.
First, when I started to speak English, I had a problem.
No words come out of my mouth.
I can’t speak what I want to convey.
But as I get used to it little by little
I was just arranging the words I know sloppy.
Based on that experience, I misunderstood that I can speak English.
This is not good.
I need to study more expressly.
I need to make clear what I couldn’t express in English.
.
..
…
My kids started making a fuss, so I will write the continuation of it tomorrow.
先日の続き。
先日までの概要
特に深い考えもなしに、エンジニアが集まってLTするイベントに、『英語で日記を5ヵ月書き続けて得られたもの。』というタイトルでエントリしたので、どんなスライド作るよ?
と考えている。
本題
(スライドの続き)
英語を勉強するにあたり、なぜこの勉強法をとったのか。
それには、理由があります。
まず、私が英語を話し始める時、困った事がありました。
言葉が出てこない。
伝えたい事を、英語にする事ができない。
しかし、少しずつ慣れてくると、
知っている単語を適当に並べるだけで、何となく会話が成立してしまう。
いい加減な英語でも、ジェスチャーやスマホを使えば、コミュニケーションが成立してしまう。
その体験をベースに、「自分は英語が話せる」と錯覚してしまう。
これはまずい。
もっと、きっちりと勉強する必要がある。
自分が英語で表現できなかった事を、はっきりと課題化する必要がある。
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..
…
続きはまた後日。
校閲の内容
I just arranging the words I know sloppy,
→ I was just arranging the words I know sloppy.
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